Szkolenia

Szkolenia

Współpracujący z naszą instytucją trenerzy prowadzą szkolenia w formule tradycyjnej lub on-line. Nasze szkolenia charakteryzują się zwartą i przejrzystą formą, w której w krótkim czasie przekazujemy istotną wiedzę i narzędzia pozwalające na dalszą efektywną pracę.

Środowiskowe Domy Samopomocy

1. Szkolenia dla pracowników: 

  • Trening umiejętności społecznych, Trening umiejętności komunikacyjnych z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się – szkolenia zgodne z rozporządzeniem dla ŚDS
  • z zakresu świadczonych usług w ŚDS
  • w zakresie diagnozy uczestnika oraz tworzenia IPPWA, dokumentacja terapeutyczna w ŚDS
  •  w obszarze terapii zajęciowej
  •  wzmacniające kompetencje oraz warsztat pracy w zakresie:  komunikacji oraz zasad i warunków tworzenia relacji terapeutycznej; metod pracy, kierunków terapii, aktywizacji oraz rehabilitacji społecznej uczestnika z dostosowaniem do typu ŚDS
  • wzmacniające kompetencje w zakresie postępowania oraz radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi uczestników
  • w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
  • wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
  • z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
  • z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi 
  • w zakresie procedur oraz przepisów prawa dot. ŚDS
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna

 

2.Szkolenia wzmacniające budowanie relacji współpracy z rodzinami/opiekunami uczestników ŚDS

3.Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem

4.Superwizja, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym

5.Szkolenia wyjazdowe

Domy Pomocy Społecznej

1. Szkolenia dla pracowników: 

  • Prawa mieszkańca, kierunki terapii, metody pracy z mieszkańcami – zgodne z rozporządzeniem dla DPS
  • z zakresu świadczonych usług w zależności od typu DPS
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • z zakresu tworzenia oraz prowadzenia obowiązkowej dokumentacji - Indywidualnych Planów Wspierania mieszkańca DPS
  • wzmacniające kompetencje oraz warsztat pracy w zakresie komunikacji oraz zasad i warunków tworzenia relacji terapeutycznej
  • wzmacniające kompetencje w zakresie postępowania oraz radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi mieszkańców
  • w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
  • w obszarze terapii zajęciowej
  • wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
  •  z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
  • z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi 
  • w zakresie procedur oraz przepisów prawa dot. DPS

 

2. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem

3. Superwizja, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym

4. Szkolenia wyjazdowe

Warsztaty Terapii Zajęciowej

1. Szkolenia dla pracowników: 

  • ukierunkowane na cel działalności warsztatu: Rehabilitacja społeczna i zawodowa uczestnika WTZ
  • w zakresie tworzenia i prowadzenia Indywidulanych Programów Rehabilitacji
  • w obszarze terapii zajęciowej
  • wzmacniające kompetencje oraz warsztat pracy w zakresie:  komunikacji w tym komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz zasad i warunków tworzenia relacji terapeutycznej; metod pracy, narzędzi i technik terapeutycznych 
  • wzmacniające kompetencje w zakresie postępowania oraz radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi uczestników
  • w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
  • wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
  • z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
  • z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi 
  • w zakresie procedur oraz przepisów prawa dot. WTZ
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna

 

2. Szkolenia wzmacniające budowanie relacji współpracy z rodzinami/opiekunami uczestników WTZ

3.Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem

4.Superwizje, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym

5. Szkolenia wyjazdowe

Zakłady Aktywności Zawodowej

1. Szkolenia dla kadry jednostki oraz pracowników ZAZ:

  • W zakresie aktywizacji zawodowej oraz rehabilitacji społecznej osób z niepełnosprawnością intelektualną i/lub z zaburzeniami psychicznymi
  • wzmacniające kompetencje oraz warsztat pracy w zakresie:  komunikacji w tym komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz zasad i warunków tworzenia relacji z podopiecznym; metod pracy, narzędzi i technik terapeutycznych; motywacji i automotywacji 
  •  wzmacniające kompetencje w zakresie pracy z trudnym podopiecznym oraz postępowania i radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi 
  • w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
  • wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
  • z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
  • z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi 
  • w zakresie procedur oraz przepisów prawa dot. ZAZ
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna

 

2. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem

3.Superwizje, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym

4. Szkolenia wyjazdowe

Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie

1. Szkolenia dla kadr pomocy społecznej oraz pracowników PCPR:

  • wzmacniające kompetencje w zakresie kontaktu oraz pracy z klientem:  trudnym, agresywnym, roszczeniowym, pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych, z zaburzeniami psychicznymi i/lub z niepełnosprawnością intelektualną
  • w obszarze pomocy społecznej udzielanej osobom starszym, rodzinom, dzieciom, osobom z niepełnosprawnościami  - świadczenia pieniężne i niepieniężne
  • w zakresie działań na rzecz osób wykluczonych, osób o szczególnych potrzebach tj. starszych, niesamodzielnych, z niepełnosprawnościami, w kryzysie m.in. w zakresie aktywizacji i rehabilitacji, opieki wytchnieniowej i asystentury, specjalistycznych usług opiekuńczych interwencji kryzysowej, komunikacji alternatywnej i wspomagającej
  • w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
  • w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej m.in.  kompetencje i rola poszczególnych służb, procedura Niebieskie Karty, procedura zabezpieczenia i odebrania dziecka z rodzin, rozpoznawanie symptomów krzywdzenia, praca ze sprawcą oraz z osobą doznającą przemocy
  • w obszarze wspierania rodziny i pieczy zastępczej
  • wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
  • z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
  • z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi 
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • w obszarze procedur i przepisów prawa 

 

2. Szkolenia dla rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej m.in. zaburzenia więzi emocjonalnych u dzieci przebywających w pieczy; w zakresie metod wychowawczych oraz zasad nawiązywania kontaktu z dzieckiem; uzależnień behawioralnych; pracy z dzieckiem o szczególnych potrzebach; wzmacniające zdrowie psychiczne i kompetencje miękkie

3. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem

4. Superwizje, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym

5. Szkolenia wyjazdowe

Sądy i Kuratorzy

1. Szkolenia dla kuratorów zawodowych i społecznych:

  • w zakresie metodyki pracy oraz regulacji prawnych dot. pracy kuratora w tym zadań, obowiązków oraz praw
  • wzmacniające kompetencje w zakresie komunikacji oraz pracy z klientem/dozorowanym
  • w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej
  • w obszarze profilaktyki uzależnień – alkohol, substancje psychoaktywne, uzależnienia behawioralne

 

2. Szkolenia  wzmacniające kompetencje w zakresie kontaktu oraz pracy z klientem:  trudnym, agresywnym, roszczeniowym, pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych, z zaburzeniami psychicznymi i/lub z niepełnosprawnością intelektualną

3. Szkolenia wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność

4. Szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu oraz przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy w miejscu pracy

5. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem

6. Pierwsza pomoc przedmedyczna

7. Szkolenia w obszarze procedur i przepisów prawa

8. Szkolenia wyjazdowe

9. Superwizja, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym

Domy dziecka i Świetlice

1. Szkolenia dla pracowników/wychowawców:

  • wzmacniające kompetencje wychowawcze, metody pracy z dzieckiem w tym z dzieckiem o szczególnych potrzebach m.in. ze spektrum autyzmu, dzieci z zespołem FAS
  • z zakresu zasad prawidłowej i skutecznej komunikacji z dzieckiem w tym komunikacji alternatywnej i wspomagającej
  • w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
  • w obszarze przeciwdziałania przemocy m.in. agresja słowna, przemoc rówieśnicza, rozpoznawanie symptomów krzywdzenia 
  • wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
  • z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
  • z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi 
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • w obszarze procedur i przepisów prawa 

 

2. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem

3. Superwizja, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym

4. Szkolenia wyjazdowe

 

Komisje Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

1. Szkolenia standardowe:

  • jak skutecznie realizować zadania komisji rozwiązywania problemów alkoholowych
  • jak motywować do podjęcia leczenia?
  • przygotowanie do kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych i szkolenia sprzedawców
  • współpraca krpa i zespołu interdyscyplinarnego w zakresie przeciwdziałania przemocy i uzależnieniom
  • jakie czynności uzależniają? profilaktyka uzależnień behawioralnych

2. Szkolenia specjalistyczne:

  • zasady tworzenia gminnego programu profilaktycznego
  • wydatkowanie środków gminnego programu profilaktyki
  • zadania krpa w zakresie kierowania klienta na leczenie odwykowe
  • archiwizacja dokumentów
  • weryfikacja wydruków z kas fiskalnych

Sprzedawcy napojów alkoholowych

  • Porady dla sprzedawców napojów alkoholowych - szkolenie stacjonarne
  • Porady dla sprzedawców napojów alkoholowych - szkolenie online
  • Odpowiedzialny sprzedawca - szkolenie terenowe
  • Usługa 3w1 – Zakup, Szkolenie, Superwizja
  • Usługa 4w1 – Zakup, Szkolenie, Superwizja, Zakup

Ośrodki Pomocy Społecznej / Centra Usług Społecznych

  • Bezpieczeństwo pracowników socjalnych w trakcie wykonywania czynności zawodowych
  • Bezpieczeństwo pracowników socjalnych z elementami samoobrony
  • Opieka nad osobami starszymi – szkolenie dla opiekunek środowiskowych/ opiekunów w terenie
  • Praca z trudnym klientem w wieku senioralnym
  • Aktywizacja osób w wieku senioralnym
  • Trening umiejętności społecznych w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych
  • Abc pracownika socjalnego
  • Skuteczne narzędzie pracy pracownika socjalnego - kontrakt socjalny
  • Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
  • Etyka pracownika samorządowego/ops
  • Praca asystenta rodziny - krok w dobrym kierunku
  • Asystent osoby niepełnosprawnej
  • Praca socjalna z osobami z zaburzeniami psychicznymi
  • Profesjonalna komunikacja z osobami z zaburzeniami psychicznymi
  • Mediacja jako forma pracy w pomocy społecznej
  • Formowanie planu pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej oraz programu usamodzielnienia wychowanka
  • Przemoc wobec dziecka – jak rozpoznać jej przejawy?
  • Diagnoza problemów rodziny, tworzenie planów pracy z rodziną
  • Zasady pracy z trudnym klientem
  • Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi
  • Granice jako podstawa współpracy i wzajemnego szacunku
  • Budowanie zespołu i efektywne zarządzanie. zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
  • Asertywna komunikacja z klientami i współpracownikami
  • Bezpieczny kontakt z osobą będącą pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych
  • Koniec współuzależnienia
  • Praca socjalna nastawiona na podjęcie leczenia – wzbudzanie motywacji do zmiany
  • Wzmacnianie odporności psychicznej
  • Skuteczne sposoby radzenia sobie z przejawami codziennego stresu
  • Techniki rozładowywania napięcia i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
  • Zasady współpracy w zespole
  • Techniki mediacyjne jako sposób twórczego rozwiązywania konfliktów
  • Ochrona danych osobowych w kontekście RODO
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • Ustawa o pomocy społecznej – aktualizacja
  • Świadczenia rodzinne – aktualizacja
  • Procedura odbierania dzieci małoletnich z rodzin zgodnie z decyzjami sądu - aktualizacja
  • E-doręczenia po 1 stycznia 2025 r. – nowy obowiązek w OPS
  • „Ustawa Kamilka” – sprawdź, czy dobrze wdrożyłeś przepisy i przygotuj się na dalsze zmiany w 2025 r.
  • Obowiązkowe działania gminy dla seniorów – prawo i praktyka
  • Stosowanie KPA w pomocy społecznej
  • Fundusz alimentacyjny – aktualizacja
  • Rodzinny wywiad środowiskowy w OPS
  • Odpłatność za pobyt w DPS
  • Dodatki mieszkaniowe w ramach pracy OPS – nowelizacja
  • Obowiązkowa ocena okresowa pracowników socjalnych
  • Ścieżka awansu pracownika socjalnego
  • Prawne aspekty przeciwdziałania przemocy domowej – współpraca służb i instytucji po zmianach 2023
  • Kluby seniora – aktualizacja
  • Karta dużej rodziny
  • Pomoc materialna dla uczniów – stypendia i zasiłki szkolne
  • Obsługa archiwalno-kancelaryjna w archiwum zakładowym
  • Superwizja

Zespoły Interdyscyplinarne

  • Prawne aspekty przeciwdziałania przemocy domowej – współpraca ZI i GDP po zmianach 2023
  • Aspekty prawne funkcjonowania zespołów interdyscyplinarnych po zmianach 2023
  • Symulacja działania grup diagnostyczno-pomocowych
  • Zasady kontaktu z osobami doświadczającymi i stosującymi przemoc
  • Procedura niebieskie karty po zmianach 2023
  • Przemoc wobec osób niepełnosprawnych/niesamodzielnych
  • Przemoc ze względu na płeć
  • Dziecko w roli osoby doznającej przemocy i sprawcy przemocy
  • Przemoc wobec dziecka – wrażliwość na sygnały świadczące o nadużyciu
  • Procedura odbierania dzieci małoletnich z rodzin zgodnie z decyzjami sądu - aktualizacja
  • Depresja i samobójstwa wśród dzieci i młodzieży
  • Specyfika kontaktu z osobami z zaburzeniami psychicznymi
  • Zarządzanie ryzykiem i planowanie bezpieczeństwa
  • Współpraca na rzecz usamodzielnienia osób poszkodowanych przemocą domową
  • Problematyka stosowania substancji psychoaktywnych a przemoc
  • Zasady pracy z trudnym klientem
  • Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi
  • Asertywna komunikacja z klientami i współpracownikami
  • Bezpieczny kontakt z osobą będącą pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych
  • Wzmacnianie odporności psychicznej
  • Skuteczne sposoby radzenia sobie z przejawami codziennego stresu
  • Techniki rozładowywania napięcia i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
  • Zasady współpracy w zespole
  • Techniki mediacyjne jako sposób twórczego rozwiązywania konfliktów
  • Ochrona danych osobowych w kontekście przepisów RODO
  • Pierwsza pomoc przedmedyczna
  • Samoobrona
  • Superwizja

Skontaktuj się z Nami

Nasze usługi można zamawiać kompleksowo lub oddzielnie. Możemy uzupełnić Państwa pracę i program lub stworzyć od podstaw kompleksowy plan pracy.