Szkolenia
Szkolenia
Współpracujący z naszą instytucją trenerzy prowadzą szkolenia w formule tradycyjnej lub on-line. Nasze szkolenia charakteryzują się zwartą i przejrzystą formą, w której w krótkim czasie przekazujemy istotną wiedzę i narzędzia pozwalające na dalszą efektywną pracę.

Szkolenia
Środowiskowe Domy SamopomocyDomy Pomocy SpołecznejWarsztaty Terapii ZajęciowejZakłady Aktywności Zawodowej Powiatowe Centra Pomocy RodzinieSądy i KuratorzyDomy dziecka i ŚwietliceKomisje Rozwiązywania Problemów AlkoholowychSprzedawcy napojów alkoholowych Ośrodki Pomocy Społecznej / Centra Usług Społecznych Zespoły InterdyscyplinarneŚrodowiskowe Domy Samopomocy
1. Szkolenia dla pracowników:
- Trening umiejętności społecznych, Trening umiejętności komunikacyjnych z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się – szkolenia zgodne z rozporządzeniem dla ŚDS
- z zakresu świadczonych usług w ŚDS
- w zakresie diagnozy uczestnika oraz tworzenia IPPWA, dokumentacja terapeutyczna w ŚDS
- w obszarze terapii zajęciowej
- wzmacniające kompetencje oraz warsztat pracy w zakresie: komunikacji oraz zasad i warunków tworzenia relacji terapeutycznej; metod pracy, kierunków terapii, aktywizacji oraz rehabilitacji społecznej uczestnika z dostosowaniem do typu ŚDS
- wzmacniające kompetencje w zakresie postępowania oraz radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi uczestników
- w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
- wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
- z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
- w zakresie procedur oraz przepisów prawa dot. ŚDS
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
2.Szkolenia wzmacniające budowanie relacji współpracy z rodzinami/opiekunami uczestników ŚDS
3.Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem
4.Superwizja, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym
5.Szkolenia wyjazdowe
Domy Pomocy Społecznej
1. Szkolenia dla pracowników:
- Prawa mieszkańca, kierunki terapii, metody pracy z mieszkańcami – zgodne z rozporządzeniem dla DPS
- z zakresu świadczonych usług w zależności od typu DPS
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- z zakresu tworzenia oraz prowadzenia obowiązkowej dokumentacji - Indywidualnych Planów Wspierania mieszkańca DPS
- wzmacniające kompetencje oraz warsztat pracy w zakresie komunikacji oraz zasad i warunków tworzenia relacji terapeutycznej
- wzmacniające kompetencje w zakresie postępowania oraz radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi mieszkańców
- w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
- w obszarze terapii zajęciowej
- wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
- z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
- w zakresie procedur oraz przepisów prawa dot. DPS
2. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem
3. Superwizja, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym
4. Szkolenia wyjazdowe
Warsztaty Terapii Zajęciowej
1. Szkolenia dla pracowników:
- ukierunkowane na cel działalności warsztatu: Rehabilitacja społeczna i zawodowa uczestnika WTZ
- w zakresie tworzenia i prowadzenia Indywidulanych Programów Rehabilitacji
- w obszarze terapii zajęciowej
- wzmacniające kompetencje oraz warsztat pracy w zakresie: komunikacji w tym komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz zasad i warunków tworzenia relacji terapeutycznej; metod pracy, narzędzi i technik terapeutycznych
- wzmacniające kompetencje w zakresie postępowania oraz radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi uczestników
- w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
- wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
- z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
- w zakresie procedur oraz przepisów prawa dot. WTZ
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
2. Szkolenia wzmacniające budowanie relacji współpracy z rodzinami/opiekunami uczestników WTZ
3.Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem
4.Superwizje, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym
5. Szkolenia wyjazdowe
Zakłady Aktywności Zawodowej
1. Szkolenia dla kadry jednostki oraz pracowników ZAZ:
- W zakresie aktywizacji zawodowej oraz rehabilitacji społecznej osób z niepełnosprawnością intelektualną i/lub z zaburzeniami psychicznymi
- wzmacniające kompetencje oraz warsztat pracy w zakresie: komunikacji w tym komunikacji alternatywnej i wspomagającej oraz zasad i warunków tworzenia relacji z podopiecznym; metod pracy, narzędzi i technik terapeutycznych; motywacji i automotywacji
- wzmacniające kompetencje w zakresie pracy z trudnym podopiecznym oraz postępowania i radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi i autoagresywnymi
- w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
- wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
- z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
- w zakresie procedur oraz przepisów prawa dot. ZAZ
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
2. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem
3.Superwizje, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym
4. Szkolenia wyjazdowe
Powiatowe Centra Pomocy Rodzinie
1. Szkolenia dla kadr pomocy społecznej oraz pracowników PCPR:
- wzmacniające kompetencje w zakresie kontaktu oraz pracy z klientem: trudnym, agresywnym, roszczeniowym, pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych, z zaburzeniami psychicznymi i/lub z niepełnosprawnością intelektualną
- w obszarze pomocy społecznej udzielanej osobom starszym, rodzinom, dzieciom, osobom z niepełnosprawnościami - świadczenia pieniężne i niepieniężne
- w zakresie działań na rzecz osób wykluczonych, osób o szczególnych potrzebach tj. starszych, niesamodzielnych, z niepełnosprawnościami, w kryzysie m.in. w zakresie aktywizacji i rehabilitacji, opieki wytchnieniowej i asystentury, specjalistycznych usług opiekuńczych interwencji kryzysowej, komunikacji alternatywnej i wspomagającej
- w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
- w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej m.in. kompetencje i rola poszczególnych służb, procedura Niebieskie Karty, procedura zabezpieczenia i odebrania dziecka z rodzin, rozpoznawanie symptomów krzywdzenia, praca ze sprawcą oraz z osobą doznającą przemocy
- w obszarze wspierania rodziny i pieczy zastępczej
- wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
- z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- w obszarze procedur i przepisów prawa
2. Szkolenia dla rodzinnej i instytucjonalnej pieczy zastępczej m.in. zaburzenia więzi emocjonalnych u dzieci przebywających w pieczy; w zakresie metod wychowawczych oraz zasad nawiązywania kontaktu z dzieckiem; uzależnień behawioralnych; pracy z dzieckiem o szczególnych potrzebach; wzmacniające zdrowie psychiczne i kompetencje miękkie
3. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem
4. Superwizje, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym
5. Szkolenia wyjazdowe
Sądy i Kuratorzy
1. Szkolenia dla kuratorów zawodowych i społecznych:
- w zakresie metodyki pracy oraz regulacji prawnych dot. pracy kuratora w tym zadań, obowiązków oraz praw
- wzmacniające kompetencje w zakresie komunikacji oraz pracy z klientem/dozorowanym
- w obszarze przeciwdziałania przemocy domowej
- w obszarze profilaktyki uzależnień – alkohol, substancje psychoaktywne, uzależnienia behawioralne
2. Szkolenia wzmacniające kompetencje w zakresie kontaktu oraz pracy z klientem: trudnym, agresywnym, roszczeniowym, pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych, z zaburzeniami psychicznymi i/lub z niepełnosprawnością intelektualną
3. Szkolenia wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
4. Szkolenia z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu oraz przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy w miejscu pracy
5. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem
6. Pierwsza pomoc przedmedyczna
7. Szkolenia w obszarze procedur i przepisów prawa
8. Szkolenia wyjazdowe
9. Superwizja, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym
Domy dziecka i Świetlice
1. Szkolenia dla pracowników/wychowawców:
- wzmacniające kompetencje wychowawcze, metody pracy z dzieckiem w tym z dzieckiem o szczególnych potrzebach m.in. ze spektrum autyzmu, dzieci z zespołem FAS
- z zakresu zasad prawidłowej i skutecznej komunikacji z dzieckiem w tym komunikacji alternatywnej i wspomagającej
- w obszarze profilaktyki uzależnień behawioralnych
- w obszarze przeciwdziałania przemocy m.in. agresja słowna, przemoc rówieśnicza, rozpoznawanie symptomów krzywdzenia
- wzmacniające umiejętności interpersonalne, kompetencje miękkie takie jak praca zespołowa, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność osobista, kreatywność
- z zakresu radzenia sobie ze stresem i przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu
- z zakresu przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- w obszarze procedur i przepisów prawa
2. Szkolenia dla kadry zarządczej z zakresu budowania zespołu oraz efektywnego zarządzania zespołem
3. Superwizja, cykle spotkań o charakterze superwizyjnym
4. Szkolenia wyjazdowe
Komisje Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
1. Szkolenia standardowe:
- jak skutecznie realizować zadania komisji rozwiązywania problemów alkoholowych
- jak motywować do podjęcia leczenia?
- przygotowanie do kontroli punktów sprzedaży napojów alkoholowych i szkolenia sprzedawców
- współpraca krpa i zespołu interdyscyplinarnego w zakresie przeciwdziałania przemocy i uzależnieniom
- jakie czynności uzależniają? profilaktyka uzależnień behawioralnych
2. Szkolenia specjalistyczne:
- zasady tworzenia gminnego programu profilaktycznego
- wydatkowanie środków gminnego programu profilaktyki
- zadania krpa w zakresie kierowania klienta na leczenie odwykowe
- archiwizacja dokumentów
- weryfikacja wydruków z kas fiskalnych
Sprzedawcy napojów alkoholowych
- Porady dla sprzedawców napojów alkoholowych - szkolenie stacjonarne
- Porady dla sprzedawców napojów alkoholowych - szkolenie online
- Odpowiedzialny sprzedawca - szkolenie terenowe
- Usługa 3w1 – Zakup, Szkolenie, Superwizja
- Usługa 4w1 – Zakup, Szkolenie, Superwizja, Zakup
Ośrodki Pomocy Społecznej / Centra Usług Społecznych
- Bezpieczeństwo pracowników socjalnych w trakcie wykonywania czynności zawodowych
- Bezpieczeństwo pracowników socjalnych z elementami samoobrony
- Opieka nad osobami starszymi – szkolenie dla opiekunek środowiskowych/ opiekunów w terenie
- Praca z trudnym klientem w wieku senioralnym
- Aktywizacja osób w wieku senioralnym
- Trening umiejętności społecznych w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych
- Abc pracownika socjalnego
- Skuteczne narzędzie pracy pracownika socjalnego - kontrakt socjalny
- Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w miejscu pracy
- Etyka pracownika samorządowego/ops
- Praca asystenta rodziny - krok w dobrym kierunku
- Asystent osoby niepełnosprawnej
- Praca socjalna z osobami z zaburzeniami psychicznymi
- Profesjonalna komunikacja z osobami z zaburzeniami psychicznymi
- Mediacja jako forma pracy w pomocy społecznej
- Formowanie planu pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej oraz programu usamodzielnienia wychowanka
- Przemoc wobec dziecka – jak rozpoznać jej przejawy?
- Diagnoza problemów rodziny, tworzenie planów pracy z rodziną
- Zasady pracy z trudnym klientem
- Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi
- Granice jako podstawa współpracy i wzajemnego szacunku
- Budowanie zespołu i efektywne zarządzanie. zarządzanie w sytuacjach kryzysowych
- Asertywna komunikacja z klientami i współpracownikami
- Bezpieczny kontakt z osobą będącą pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych
- Koniec współuzależnienia
- Praca socjalna nastawiona na podjęcie leczenia – wzbudzanie motywacji do zmiany
- Wzmacnianie odporności psychicznej
- Skuteczne sposoby radzenia sobie z przejawami codziennego stresu
- Techniki rozładowywania napięcia i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Zasady współpracy w zespole
- Techniki mediacyjne jako sposób twórczego rozwiązywania konfliktów
- Ochrona danych osobowych w kontekście RODO
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Ustawa o pomocy społecznej – aktualizacja
- Świadczenia rodzinne – aktualizacja
- Procedura odbierania dzieci małoletnich z rodzin zgodnie z decyzjami sądu - aktualizacja
- E-doręczenia po 1 stycznia 2025 r. – nowy obowiązek w OPS
- „Ustawa Kamilka” – sprawdź, czy dobrze wdrożyłeś przepisy i przygotuj się na dalsze zmiany w 2025 r.
- Obowiązkowe działania gminy dla seniorów – prawo i praktyka
- Stosowanie KPA w pomocy społecznej
- Fundusz alimentacyjny – aktualizacja
- Rodzinny wywiad środowiskowy w OPS
- Odpłatność za pobyt w DPS
- Dodatki mieszkaniowe w ramach pracy OPS – nowelizacja
- Obowiązkowa ocena okresowa pracowników socjalnych
- Ścieżka awansu pracownika socjalnego
- Prawne aspekty przeciwdziałania przemocy domowej – współpraca służb i instytucji po zmianach 2023
- Kluby seniora – aktualizacja
- Karta dużej rodziny
- Pomoc materialna dla uczniów – stypendia i zasiłki szkolne
- Obsługa archiwalno-kancelaryjna w archiwum zakładowym
- Superwizja
Zespoły Interdyscyplinarne
- Prawne aspekty przeciwdziałania przemocy domowej – współpraca ZI i GDP po zmianach 2023
- Aspekty prawne funkcjonowania zespołów interdyscyplinarnych po zmianach 2023
- Symulacja działania grup diagnostyczno-pomocowych
- Zasady kontaktu z osobami doświadczającymi i stosującymi przemoc
- Procedura niebieskie karty po zmianach 2023
- Przemoc wobec osób niepełnosprawnych/niesamodzielnych
- Przemoc ze względu na płeć
- Dziecko w roli osoby doznającej przemocy i sprawcy przemocy
- Przemoc wobec dziecka – wrażliwość na sygnały świadczące o nadużyciu
- Procedura odbierania dzieci małoletnich z rodzin zgodnie z decyzjami sądu - aktualizacja
- Depresja i samobójstwa wśród dzieci i młodzieży
- Specyfika kontaktu z osobami z zaburzeniami psychicznymi
- Zarządzanie ryzykiem i planowanie bezpieczeństwa
- Współpraca na rzecz usamodzielnienia osób poszkodowanych przemocą domową
- Problematyka stosowania substancji psychoaktywnych a przemoc
- Zasady pracy z trudnym klientem
- Radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi
- Asertywna komunikacja z klientami i współpracownikami
- Bezpieczny kontakt z osobą będącą pod wpływem alkoholu lub innych substancji psychoaktywnych
- Wzmacnianie odporności psychicznej
- Skuteczne sposoby radzenia sobie z przejawami codziennego stresu
- Techniki rozładowywania napięcia i zapobieganie wypaleniu zawodowemu
- Zasady współpracy w zespole
- Techniki mediacyjne jako sposób twórczego rozwiązywania konfliktów
- Ochrona danych osobowych w kontekście przepisów RODO
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Samoobrona
- Superwizja
Skontaktuj się z Nami
Nasze usługi można zamawiać kompleksowo lub oddzielnie. Możemy uzupełnić Państwa pracę i program lub stworzyć od podstaw kompleksowy plan pracy.